Ivoš rehaak

7 087 oblíbených alb 73 oblíbenců

Pexeso pro děti
na prázdniny

Za pár korun spoustu legrace
a ještě dětem cvičíte paměť.
Kód: NaPrazdniny

199 s kódem
tenjemuj
V těchto současných vedrech se dá turistikovat buď na horách, kde je o nějaký ten stupeň chladněji, ale paprskům slunce neuniknete, a nebo jako dnešní výlet situovat do oblasti, kde se ponoříte do blahodárného stínu lesa, a když je tam k tomu i řeka, ovlažující vzduch, nechá se to přežít bez úhony. A právě tou oblastí je železnohorské údolí Chrudimky po proudu nad Sečí: údolí Krkanka a Strádovské Peklo. Hluboce zaříznuté řečiště Chrudimky obklopené skalnatými srázy. Spádově je to u města Nasavrky a mimo jiné zde najdete i zříceninu hrádku Strádov, jež dala název zdejšímu Peklu. Mimo to je zdejší oblast vyhlášená historickým výskytem Keltů, po kterých zde zůstalo několik hradišť a celá oblast je bohatá na vykopávky z jejich doby
Kategorie: cestováníkrajina
  • včera
foticz
#vodopád, #příroda
Vodopád na Lomském potoku na katastru
obce Dobré, okres Rychnov nad Kněžnou.
Vznikl těžební činností v Masteckém kamenolomu
mezi r. 1981 - 1984, výška cca 8 - 10 m.
Kategorie: příroda
  • červenec 2010 až červen 2019
kppturista
Vyrazilo 24 turistů KPP v 7,41 vlakem z Pardubic, v Praze jsme přestoupili a v Roudnici jsme vystoupili 9,43. Překvapilo nás drobné mrholení, které však záhy ustalo.Vydali jsme se po modré značce směr Říp. Vystoupali jsme na první vršek nad Roudnici na Hostěraz, pokračovali jsme převážně lesními cestami směr Krabčice- to už se před námy legendární kopec vynořil. Prošli jsme Krabčicemi a vydali se starou álejí vzhůru na Říp - 456 mnm.Od úpatí byl pěkný pohled na středočeskou vrchovinu. Ve 2/3 stoupání jsme se pokochali na Mělnické vyhlídce a nahoře nás čekala románská rotunda Sv.Jiří a také turistická chata s osvěžením.Také jsmetam navštívili Roudnickou vyhlídku. Po cestě dolů po žluté jsme se pokochali pohledem z Pražské vyhlídky. Sestup požluté byl chvílemi opravdu obtížný a po cca 4 km jsme došli na žst.Vražkov, odkad nás motoráček povozil kolem Řípu a vyložil nás v Roudnici, kde jsme nastoupili do rychlíku na Prahu v 16,12 a po přstupu v Praze jsme skončili doma v Pardubicích v 18,21. Počasí se nám vydařilo, dopoledne bylo trochu zamračené a vhodné k turistice. Odpolední přesun v teplejším módu už byl kratší. Výlet připravil a vedl Zdeněk Řehák. Stopař mu naměřil 13 km.
Kategorie: cestování
  • minulou neděli
hajenas
Na jižním Chebsku jsou celé památkové zóny s lidovou architekturou nebo jen jedntlivé domy. Ojedinělý soubor hrázděných lidových staveb je v této oblasti ve vsi Salajna a Doubrava, dva zachovalé chebské statky stojí v Dolních Lažanech, dval jednotlivé menší domy jsou ve Starém Hrozňatově. Jmenované vsi jsme při našich toulkách jižním Chebskem navštívili.
Hrázděné domy vznikaly v 18. a 19. století.
O skanzenu v Doubravě: https://hajenas.rajce.idnes.cz/Chebsko_Skanzen_Doubrava_u_Lipove%2C_Rustleruv_statek_-_12.6.2019/
rockinrobin
8 kilometrů dlouhé skalnatého pobřeží, které tvoří pískovec a břidlice spadajícího z 200 metrových výšek do Atlantického oceánu.
pavelsenk
Víkendový výlet na chatu s přáteli do Orlického Záhoří. Cestou jsme se stavili v Lošticích v Tvarůžkové cukrárně, u Červené Vody na rozhlednu Křížová hora, u Králíků jsme se podívali na pěchotní srub "U trati", cestou přes Polsko viděli dvě zajímavé ruiny. V Orlickém Záhoří jsme pak navečer viděli krásné parhelium (boční slunce), odvolili do Europarlamentu a ochutnali Rampušáka. Další den jsme si cestou z Haničky do Neratova prohlédli kostel ve Vrchní Orlici a další den cestou domů přes krátkou zastávku v Žamberku znova navštívili Loštice... Foceno 24. - 26. května 2019.
  • letos v květnu
pavelsenk
Cestou domů z Orlického Záhoří jsme naplánovali průjezd Žamberkem, kde jsme se krátce občerstvili, prohlédli rodný domek Prokopa Diviše a navštívili kapli sv. Rozálie a Tyršovu rozhlednu. Foceno 26. května 2019. https://mapy.cz/s/3u6nC
3 komentáře
  • 26.5.2019
tosu
Také se radujete ze sluníčka a všech těch barev kolem nás ? My ano. Zde je pár snímků z našich vycházek po okolí. Riegrova stezka ve Spálově, Semily, Nová Paka a Kumburk. Snad se budou líbit. A třeba se i zasmějete :-)
  • minulý týden
pavelsenk
Krásné poutní místo s pohnutým osudem - to je Neratov v Orlických horách. Neratov (pův. Bärnwald) byl významným poutním místem již od 2. poloviny 17. století, na pouť sem přicházely údajně až čtyři tisíce poutníků. Zázračná moc se přičítala milostné sošce Panny Marie a prameni, který vyvěrá u kostela. Právě kvůli rostoucí popularitě Neratova byl mezi lety 1723 a 1733 vystavěn barokní kostel Nanebevzetí Panny Marie. Ten v roce 1945 po zásahu střelou Rudé Armády vyhořel, za komunismu bylo rozhodnuto o jeho demolici a jen zázrakem nebyl zbourán. Od roku 1992 je kulturní památkou a usilovně se pracuje na jeho obnově. Foceno 25. května 2019. https://mapy.cz/s/3u6fo
1 komentář
  • 25.5.2019
pavelsenk
Pěší výlet (cca 11 km) na rozhlednu Anna na Anenském vrchu (991 m. n. m.) krajinou bunkrů a pevností okolo Haničky. Foceno 25. května 2019. https://mapy.cz/s/3u68h
  • 25.5.2019
jam53
(části trasy shodné s linkami 9 a 17 jsem již nefotil)
pavelsenk
Cestou do Orlických hor jsme jeli kousek přes Polsko, kde nás na mapě zaujala ruina panského sídla Dwór Różanka z 18. století (na českých mapách jen jako Dwór w ruinie) a zřícenina gotického strážního hradu Szczerba (Šnalenštejn), existujícího ve 13. až 15. století u Gniewoszova. Cestou do Orlického Záhoří jsme ještě minuli rekreační zátoku Orlica v Rudawě (u Poniatówa). Foceno 24. května 2019. Více na polských stránkách https://polska-org.pl/515370,Rozanka,Dwor_Rozanka_ruina.html
2 komentáře
  • 24.5.2019
hajenas
Dvě stě padesát let starý Rustlerův, Schmiedův statek ve vesničce Doubravě nedaleko Chebu žije svým životem, ale zároveň slouží jako soukromý skanzen. Ve statku normálně žije rodina Schmiedova, která statek v 70. letech minulého století koupila a postupně opravila. Rustlerův statek byl vystavěn v roce 1751 a dnes slouží jako muzeum zemědělství a lidového života.
bo-ber
… protože růže je nekorunovanou (nebo korunovanou?) královnou květin, rozhodla jsem se jí věnovat samostatné album. Snad potěší ♥
kamila1947
V r.1992 byl renesanční zámek v restituci navrácen současné majitelce Dianě Phipps Sternbergové - založila růžovou zahradu a vysadila cca 200 druhů růží.
  • minulé úterý
helc
Předpověď počasí pro státní svátek 8.5. byla pěkná a tak jsme se s kamarádkou vydaly na kratší výlet, Slatiňany nejsou od nás příliš vzdálené a jsou snadno dostupné vlakem.
tenjemuj
Gery mne pěkně navnadil svým albem z okolí Majáku, a tak nejen sem vyrážím i já, abych se "vyblbnul" v nádherných pískovcových skalách Hruboskalska. Bylo docela horko na to prolézt všechno. Proto jsem oblast pod Kapelníkem vynechal (jeden z důvodů byl také nespočet turistů a školních výprav, jež tu procházeli).
Kategorie: cestováníkrajina
  • minulé úterý
bo-ber
foticz
#svinnact, #ceskatrebova, #vesnice
Vesnička v údolí Svinnovského potoka, od r. 1976 část České Třebové.
Obcí prochází cyklotrasa č. 4145 a dvě trasy pro pěší. Zelená vedoucí z Č. Třebové do Litomyšle,
žlutá vede do Kozlova a do České Třebové. Všechny trasy vedou kolem nevšední
turistické atrakce nazvanou Svinnovská podhledna
hajenas
Dolní Žandov leží asi 5 km západně od Lázní Kynžvart.
  • 10.6.2019
proudy
signály domu na Pekařské - u ž o v k y - podušťák zakřivený - archkom : ve stopách Praotce Čecha
jam53
(části trasy shodné s linkami 9 a 17 jsem již nefotil)
sklada
Dostali jsme od kluků ke kulatým narozeninám jako dárek prodloužený víkend v nějakém evropském městě. Volba padla, i po konzultaci s Abuelo, kterému za to děkuji, na portugalské Porto. To město nás naprosto okouzlilo, čtyři dny tam strávené byly nádherné.
hovr
Druhá červnová vycházka, tentokrát z Ramzové do Horní Lipové a návrat vlakem.